Opkaldssporing

Call Tracking er ganske enkelt sporing af telefonopkald til en erhvervsvirksomhed. Call Tracking er det samme som opkaldssporing og benyttes til at spore online og  offline reklamekampagner, der får telefonen til at ringe.

Opkaldssporing er baseret på, at den unikke bruger får tildelt et unikt telefonnummer i stedet for virksomhedens almindelige hovednummer. Den unikke bruger ringer op og opkaldet viderestilles øjeblikkeligt til virksomhedens hovednummer. Opkaldet bliver nu registreret i opkaldssystemet og Google Analytics – med  kildeoplysninger, indgående telefonnummer, dato, tidspunkt, svartid, varighed og call tracking nummer.

Disse informationer kan du så bruge til at tilrette og optimerer dine annoncekampagner.

Eksempel 1: Du bruger Adwords.

Lad os sige, at du kører en kampagne i Adwords for at få kunder til din hjemmeside – og selvfølgelig for at få kunder til at ringe til din virksomhed.

Når en potentiel kunde lander på din hjemmeside, bliver kunden tildelt sit eget telefonnummer, som reserveres i 30 min. Dette nummer stiller automatisk om til dit hovednummer, og hvis kunden ringer til dig, lagres alle vigtige informationer om opkaldet: Hvilket Adword ledte kunden til din hjemmeside? Hvornår ringede kunden? Hvor lang tid varede opkaldet? Og meget mere.

I vores rapport kan du se hvilke Adwords, der fik kunderne til at ringe. Og ligeså vigtigt kan du også se hvilke Adwords, som du ikke fik andet ud af end kliks og hjemmesidebesøg.

Eksempel 2: Du kører en annonce på Facebook.

Du har besluttet dig for at annoncere på Facebook, og du gerne vide, om du får mere ud af annoncen end popularitet på Facebook. Vi tildeler din annonce et unikt telefonnummer, som viderestiller til dit hovednummer. Når kampagnen er slut, fortæller vi dig præcist hvor mange kunder, annoncen fik til at ringe til dig. Du kan så se, om det var det værd, eller om du smed penge ud af vinduet.

Eksempel 3: Du annoncerer i flere medier.

Din hjemmeside får tildelt en portion telefonnumre, så hver besøgende på hjemmesiden får sit eget. I andre medier får hvert medie sit eget nummer: Annoncen på Facebook får 1 nummer; Annoncen på bussen får et andet; Printannoncen får et tredje osv. Alle numre stiller videre til dit hovednummer, og når kampagnen er slut, vil vores rapport tydeligt vise, hvor opkaldende kom fra. Du kan så se, hvor det i fremtiden er værd at bruge penge, og hvor det er spild.

OQ Telefonsporing virker med det hele

Mulighederne med OQ Telefonsporing er mange. Fælles for dem alle er, at det giver dig totalt overblik over udbyttet af din annoncering. På den måde kan du fokusere dine annonceringsudgifter på det som skaffer kunder i butikken og spare alt det overflødige væk.

Spørgsmål?

9 + 9 =