FAQ

Guides & Ofte Stillede Spørgsmål

Følg disse tre trin til opsætning af telefonsporing

<script> (function(i,s,o,g,r,a,m){i[‘GoogleAnalyticsObject’]=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,’script’,’https://www.google-analytics.com/analytics.js’,’ga‘);

ga(‘create’, ‘UA-xxxxxxxxx-y‘, ‘auto’); ga(‘send’, ‘pageview’); </script>

UA-xxxxxxxxx-y udskiftes med eget Google Analytics ID NB. Der må kun være indsat èn Google analytics kode, da der kan ske fejl, hvis der ligger en gammel kode

(Det skal ALTID placeres efter GoogleAnalytics)
 
Tilføj dette script, “kodestump” i hjemmesiden lige før lukketag </body>
Dette bytter hovednummeret ud med et sporings-nummer fra puljen af numre.

<script type=”text/javascript” src=”https://call-tracking.oq.dk/frontend/frontend_script?customer_id=X“></script>

customer_id=X udskiftes med det rigtige customer_id nummer, som du har fået tilsendt

1. Log ind på Analytics konto: https://www.google.com/analytics/
2. Klik på “Administrator” > i kolonnen “Visning” (højre side) vælges “Goal” > Klik på knap “New Goal” > Vælg “Custom” (i bunden) og klik “Continue”

3. Angiv navnet for dit goal, f.eks “Telefonsporing”
4. Under “Type” vælg “Event” > klik “Continue”

5. Under “Goal details“, udfyldes “Category”, “Equals to” “pbxopkald” og “Action”, “Equals to” “slut”

Generelle spørgsmål om Call Tracking

Hvad er et Call Tracking nummer og hvordan bruges det?
Et Call Tracking nummer er et unikt nummer, der er tildelt en af dine online eller offline reklamekampagner.
Når nogen ringer til dette nummer, kender du kildeannoncen, der genererede opkaldet.
Kort sagt, du ved hvilken annonce der har fået din telefon til at ringe.

Hvordan fungerer Call Tracking?
Call Tracking er processen der sporer telefonopkald ved at indsætte et sporingsnummer i dine betalte annoncer, e-mails, landingssider og websider for at se, hvilke af dine markedsføringsindsatser der giver resultater. For mange virksomhedsejere er dette en spændende sporingsfunktion!

Du skal gøre tre ting:
1) Oplys os din virksomheds telefonnummer
2) Føj Call Tracking nummer til din annonce og javascript til din webside
3) Følg med i opkald fra dine forskellige annoncer

Call Tracking er vigtig for at kunne rapportere om værdien af online-annonceringsindsatser og offline-annoncer.
Marketingfolk skal have Call Tracking til at se hvilke annoncer der virker, og hvilke der skal optimeres eller ryddes ud.

Call Tracking udbyders som reseller løsning til dine kunder eller til enkeltvirksomheder med frit forbrug, uanset opkald og taletid til en fast pris ex. moms. Se priser her. Ring gerne til os for en uforpligtende dialog om jeres behov.

Hvor lang tid går det før jeg kan se noget i Google Analytics

Der kan reelt gå op til 48 timer fra et opkald sker til det kan ses i Google Analytics men typisk kan man se det i Realtime.

Call tracking og Google Ads

Du have adgang til begge konti.

Det tager op til 48 timer før data mellem Google Analytics og Google Ads er synkroniseret.

Sådan laves sammenkædningen i Google Analytics

1. Log ind på din Google Analytics konto: analytics.google.com

2. Når du er logget ind, klik på “Administrator” øverst på siden.

3. Under kolonnen “Ejendom” i midten, skal du gå ned under “Produkttilknytning” og her vælge “Ads-linkning“.

4. Vælg den konto du ønsker at tilknytte under “Vælg tilknyttede Ads-konti“, og klik på “Fortsæt“.

5. Du kommer nu til trin 2 i processen. Under “Linkede visninger” vælger du dropdown-menuen og herunder “Alle websitedata“.

6. Klik nu på “Link konti” og derefter på “Udfør“.

Du skal nu logge ind på din Google Ads konto og acceptere sammenkædningen

1. Log ind på din Google Ads konto: ads.google.com

2. Når du er logget ind på den pågældende konto skal du klikke “Tandhjul” > “Kontoindstillinger” > “Tilknyttede konto” > “Google Analytics“.

3. Du kan nu se den Google Analytics-ejendom som ønsker at sammenkæde med din Google Ads-konto. Klik på “+” tegnet foran ejendommen og det samme ved den underliggende. Herefter skal du klikke på “Tilføj” længst til venstre.

4. Klik nu på “Gem” og derefter “Ja, jeg forstår“.

Du har nu oprettet sammenkædningen mellem Google Analytics og Google Ads.

Der kan ofte gå omkring 48 timer før dine konverteringer bliver importeret fra Google Analytics til Google Ads.

Først og fremmest skal du sikre dig at Google Analytics og Google Ads er sammenkædet. Derefter skal du sikre dig at du importerer konverteringer fra Google Analytics til Google Ads.

 

1. Log ind på din Google Ads-konto: ads.google.com

2. Klik på “Værktøjer” > “Konverteringer” > “Google Analytics“.

3. Du vil nu få en liste med det/de mål du har i Google Analytics. Afkryds det mål du ønsker at importere i Google Ads og klik på “Fortsæt”

4. Angiv en “Værdi” for hver enkelt konvertering og klik derefter på “Importér mål“.

 

Sådan opsætter du auto-tagging i Google Ads:

1. Log ind på ads.google.com

2. Når du er logget ind og står på den ønskede Google Ads-konto skal du klikke på: “Tandhjul” > “Kontoindstillinger” > “Præferencer“.

3. Under Præferencer kan du nu se et punkt nederst der hedder “Sporing“, her skal du sørge for at “Automatisk tagging” er sat til “Ja“.

Spørgsmål?

Opnå markante fordele med Call Tracking

Du bliver i stand til at se nøjagtigt, hvad du får ud af din annoncering. Ligegyldigt om du bruger Google Adwords, Facebook, aviser, busreklamer, radiospots eller andet, vil du i vores rapporter kunne se sort på hvidt, hvor mange opkald du får ud af hvert enkelt medie.

Du vil fremover være sikker på, at du ikke bruger penge på annoncering, som ikke virker.

Disse penge kan du spare, uden at det får den mindste negative indflydelse på din omsætning. Når pengene alligevel er spildt, kan du ligeså godt beholde dem selv. Eller du kan bruge dem der, hvor du får noget igen.

Du får fuldt overblik og kontrol med din annoncering i et hidtil uset omfang. Med løbende rapportering sætter du dig selv i førersædet og kan sørge for, at al din annoncering rent faktisk får kunderne til at ringe.

Her du brug for hjælp?

Kan du ikke finde svar på dit spørgsmål, så stil det her – så vender vi tilbage hurtigst muligt.

HVOR KAN DET BRUGES

Teknisk og serviceminded support