Frequently Asked Questions

Guides & Ofte Stillede Spørgsmål

1) Hvis ikke Google analytics.js allerede er indsat på hjemmesiden, så skal følgende inkluderes:

UA-xxxxxxxxx-y udskiftes med eget Google Analytics ID NB.
Der må kun være indsat èn Google analytics kode, da der kan ske fejl, hvis der ligger en gammel kode

2) (Nedenstående Call Tracking skal ALTID placeres efter Google Analytics)
Dette script skifter hovednummeret ud med Call Tracking numre. på hjemmesiden.

customer_id=X skal udskiftes med det rigtige customer_id nummer, som du har fået tilsendt

3) For optimal udnyttelse af Opkaldssporing opsættes et mål som hændelse (event) i Google Analytics.

A) Log ind på Analytics konto: https://www.google.com/analytics/

B) Klik på “Administrator” > i kolonnen “Visning” (højre side) vælges “Goal” > Klik på knap “New Goal” > Vælg “Custom” (i bunden) og klik “Continue”

C) Angiv navnet for dit goal, f.eks “Telefonsporing”

D) Under “Type” vælg “Event” > klik “Continue”

E) Under “Goal details“, udfyldes “Category”, “Equals to” “pbxopkald” og “Action”, “Equals to” “slut”

Generelle spørgsmål og svar om Call Tracking

Hvad er et Call Tracking nummer?

Et calltracking-nummer er et telefonnummer, der bruges til at spore telefonopkald og måle effektiviteten af ​​markedsføringskampagner og salgsindsatser.

Når en virksomhed bruger et calltracking-nummer, kan de tildele et unikt telefonnummer til hver markedsføringskampagne eller salgsindsats. Når nogen ringer til dette telefonnummer, kan virksomheden spore opkaldet og måle, hvor effektiv kampagnen eller indsatsen var til at generere opkald.

Et Call Tracking nummer er et helt unikt nummer der bliver tilkoblet en specifik online eller offline reklame eller et statisk sted på nettet.

På en hjemmeside bliver numrene automatisk tildelt dynamisk i rotation så hver besøgende får et unikt nummer de kan ringe til jer på.  Dette unikke nummer bliver så viderestillet direkte til det nummer i ønsker det viderestillet til.

Drejer det sig om et offline nummer – så tildeler i selv det nummer (Fra den pulje af numre som i er blevet tildelt) i ønsker skal være på den specifikke offline eller statiske online reklame i laver.

Offline/Statiske numre kan også tildeles jeres Google places profil eller tilsvarende så i kan se hvor mange opringninger i får fra konkrete steder på nettet, hvor jeres virksomhed er repræsenteret.

Når nogen ringer til disse numre, kender du kildeannoncen, eller stedet,  der genererede opkaldet.
Kort sagt, du ved hvilken annonce, der har fået din telefon til at ringe.

Hvordan fungerer Call Tracking?

Call Tracking er processen der sporer telefonopkald ved at indsætte et sporingsnummer i dine betalte annoncer, e-mails, landingssider og websider for at se, hvilke af dine markedsføringsindsatser der giver resultater.

I dagens betalte annoncerings verden er dette et must for at spore korrekt og få maksimalt udbytte af sine annoncekroner.

Hvordan får jeg Call Tracking?

Du skal gøre en ting:
1) Kontakt OQ – Så tager vi os af det hele.

Hvorfor er Call Tracking vigtig?

Call Tracking er vigtig for at kunne rapportere om værdien af online-annonceringsindsatser og offline-annoncer.
Marketingfolk og seriøse virksomheder skal have Call Tracking til at se hvilke annoncer der virker, og hvilke der skal optimeres eller ryddes ud.

Hvad koster Call Tracking?

Det er meget forskelligt hvad Call Tracking Software koster.  OQ – Call Tracking, har 100% prismatch garanti på deres Call Tracking Software.

OQ har frit forbrug, uanset opkald og taletid til en fast pris ex. moms. Se priser her.

Ring også gerne til os for en uforpligtende dialog om jeres behov.

 

Hvor lang tid går der før et opkald kan ses i Google Analytics?

Der kan reelt gå op til 48 timer fra et opkald sker til det kan ses i Google Analytics, men typisk kan man se det i Realtime.

Hvordan sammenkædes Google Analytics og Google Ads?

Du skal have adgang til begge konti.

Det tager op til 48 timer før data mellem Google Analytics og Google Ads er synkroniseret.

Kontakt OQ – så laver vi det gratis for jer, hvis i er kunde hos os.

Hvorfor kan mine opkald ses i Google Analytics men ikke Google Ads?

Der kan ofte gå omkring 48 timer før dine konverteringer bliver importeret fra Google Analytics til Google Ads.

Først og fremmest skal du sikre dig at Google Analytics og Google Ads er sammenkædet. Derefter skal du sikre dig at du importerer konverteringer fra Google Analytics til Google Ads.

Hvordan importeres konverteringer til Google Ads?

1. Log ind på din Google Ads-konto: ads.google.com

2. Klik på “Værktøjer” > “Konverteringer” > “Google Analytics“.

3. Du vil nu få en liste med det/de mål du har i Google Analytics. Afkryds det mål du ønsker at importere i Google Ads og klik på “Fortsæt”

4. Angiv en “Værdi” for hver enkelt konvertering og klik derefter på “Importér mål“.