FAQ

Guides & Ofte Stillede Spørgsmål

Call Tracking

Prisen på Call Tracking afhænger af virksomhedens behov. Hos OQ ApS kører vi én fast nummerpris pr. måned, uanset forbrug. Jo flere numre du køber, desto billigere bliver de. Dette betyder at du altid kender udgiften til din Call Tracking-løsning uanset opkald og taletid.

Vores priser starter fra 300 kr. pr. måned, ex moms. Kontakt os gerne for en uforpligtende dialog om jeres behov.

Hvor mange numre en given Call Tracking-opsætning kræver afhænger af det omfang den skal anvendes i, men for de fleste opsætninger gælder, at der skal bruges ét nummer pr. 25 daglige sessioner på en hjemmeside. Der er et minimumskrav om 3 numre pr. opsætning for en dynamisk Call Tracking-opsætning.

Et eksempel kunne være en hjemmeside med 150 daglige sessioner. Her hedder regnestykket 150/25 = 6 numre. Så kan der være nogle særlige omstændigheder der gør, at man har behov for færre eller flere numre, men dette afdækkes igennem dialog med en Call Tracking-ekspert, som kan hjælpe med din opsætning.

Vil du høre mere? Så kontakt os nu for en uforpligtende snak herom.

I forbindelse med opsætningen af din nye Call Tracking-kampagne i Trailhub føres du igennem en række trin. Ved punktet “Integrations” skal du aktivere Google Analytics og efterfølgende sikre dig, at dine værdier i hhv. Category, Action og evt. Label stemmer overens med dit mål i Google Analytics.

Når du har aktiveret Google Analytics-integrationen vil alle fremtidige opkald blive pushet som events til din Google Analytics-konto.

I forbindelse med opsætningen af din nye Call Tracking-kampagne i Trailhub føres du igennem en række trin. Ved punktet “Integrations” skal du aktivere Google Analytics og efterfølgende sikre dig, at dine værdier i hhv. Category, Action og evt. Label stemmer overens med dit mål i Google Analytics.

Når du har aktiveret Google Analytics-integrationen vil alle fremtidige opkald blive pushet som events til din Google Analytics-konto.

Ja, det er muligt at implementere Trailhub Call Tracking-scriptet direkte i Google Tag Manager.

Gør blot flg.:

  1. Log ind på Google Tag Manager: tagmanager.google.com
  2. Tilføj et “Custom”-tag (Tilpasset HTML)
  3. Indsæt Trailhub-scriptet
  4. Sæt flueben i Support document.write
  5. Vælg trigger “All Pages”
  6. Klik på “Submit”

Dit Trailhub Call Tracking-script er nu implementeret på websitet.

Google Analytics

<script> (function(i,s,o,g,r,a,m){i[‘GoogleAnalyticsObject’]=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,’script’,’https://www.google-analytics.com/analytics.js’,’ga‘);

ga(‘create’, ‘UA-xxxxxxxxx-y‘, ‘auto’); ga(‘send’, ‘pageview’); </script>

UA-xxxxxxxxx-y udskiftes med eget Google Analytics ID NB. Der må kun være indsat èn Google analytics kode, da der kan ske fejl, hvis der ligger en gammel kode

Opkaldssporing script

(Det skal ALTID placeres efter GoogleAnalytics)
 
Tilføj dette script, “kodestump” i hjemmesiden lige før lukketag </body>
Dette bytter hovednummeret ud med et sporings-nummer fra puljen af numre.

<script type=”text/javascript” src=”https://call-tracking.oq.dk/frontend/frontend_script?customer_id=X“></script>

customer_id=X udskiftes med det rigtige customer_id nummer, som du har fået tilsendt

Opsætning af mål i analytics

1. Log ind på Analytics konto: https://www.google.com/analytics/
2. Klik på “Administrator” > i kolonnen “Visning” (højre side) vælges “Goal” > Klik på knap “New Goal” > Vælg “Custom” (i bunden) og klik “Continue”

3. Angiv navnet for dit goal, f.eks “Telefonsporing”
4. Under “Type” vælg “Event” > klik “Continue”

5. Under “Goal details“, udfyldes “Category”, “Equals to” “pbxopkald” og “Action”, “Equals to” “slut”

Google Ads

For at sammenkæde Google Analytics og Google Ads skal du have adgang til begge kontis.

Der er mange fordele ved at oprette denne sammenkædning. Helt overordnet betyder det at data kan deles mellem de to forskellige kontis. I dette tilfælde giver det en særlig stor fordel, fordi du kan se hvilke annoncer og søgeord der genererer telefonopkald, direkte i Google Ads.

OBS! Det tager op til 48 timer før data mellem Google Analytics og Google Ads er synkroniseret.

Sådan laves sammenkædningen i Google Analytics

1. Log ind på din Google Analytics konto: analytics.google.com

2. Når du er logget ind, klik på “Administrator” øverst på siden.

3. Under kolonnen “Ejendom” i midten, skal du gå ned under “Produkttilknytning” og her vælge “Ads-linkning“.

4. Vælg den konto du ønsker at tilknytte under “Vælg tilknyttede Ads-konti“, og klik på “Fortsæt“.

5. Du kommer nu til trin 2 i processen. Under “Linkede visninger” vælger du dropdown-menuen og herunder “Alle websitedata“.

6. Klik nu på “Link konti” og derefter på “Udfør“.

Du skal nu logge ind på din Google Ads konto og acceptere sammenkædningen

1. Log ind på din Google Ads konto:ads.google.com

2. Når du er logget ind på den pågældende konto skal du klikke “Tandhjul” > “Kontoindstillinger” > “Tilknyttede konto” > “Google Analytics“.

3. Du kan nu se den Google Analytics-ejendom som ønsker at sammenkæde med din Google Ads-konto. Klik på “+” tegnet foran ejendommen og det samme ved den underliggende. Herefter skal du klikke på “Tilføj” længst til venstre.

4. Klik nu på “Gem” og derefter “Ja, jeg forstår“.

Du har nu oprettet sammenkædningen mellem Google Analytics og Google Ads.

Der kan være flere grunde til at opkald vises i Google Analytics men ikke i Google Ads.

Har du ventet 48 timer? Der kan ofte gå omkring 48 timer før dine konverteringer bliver importeret fra Google Analytics til Google Ads.

Først og fremmest skal du sikre dig at Google Analytics og Google Ads er sammenkædet. Derefter skal du sikre dig at du importerer konverteringer fra Google Analytics til Google Ads. Læs her hvordan.

Hvis du ikke kan finde fejlen, så kontakt os, så hjælper vi dig.

For at fuldføre denne process skal du have opsat et mål i Google Analytics, og Google Ads og Google Analytics skal være sammenkædet. Når AdWords og Analytics er sammenkædet kan der gå op til 48 timer før du kan fuldføre nedenstående process.

Det er vigtigt at du får importeret dine konverteringer fra Google Analytics til Google Ads, så du kan få dine Google Ads til at performe bedst muligt.

1. Log ind på din Google Ads-konto: ads.google.com

2. Klik på “Værktøjer” > “Konverteringer” > “Google Analytics“.

3. Du vil nu få en liste med det/de mål du har i Google Analytics. Afkryds det mål du ønsker at importere i Google Ads og klik på “Fortsæt”

4. Angiv en “Værdi” for hver enkelt konvertering og klik derefter på “Importér mål“.

OBS! Når processen er gennemført vil Google Ads automatisk importere konverteringerne løbende. Vi gør dog opmærksom på at der vil være en forsinkelse på op til 48 timer før den registrerer opkald i Google Ads og Google Ads vil kun importere opkald, som er foretaget fra det tidspunkt hvor målet er importeret.

GRATIS DEMO?

Opnå markante fordele med Call Tracking

Du bliver i stand til at se nøjagtigt, hvad du får ud af din annoncering. Ligegyldigt om du bruger Google Adwords, Facebook, aviser, busreklamer, radiospots eller andet, vil du i vores rapporter kunne se sort på hvidt, hvor mange opkald du får ud af hvert enkelt medie.

Du vil fremover være sikker på, at du ikke bruger penge på annoncering, som ikke virker.

Disse penge kan du spare, uden at det får den mindste negative indflydelse på din omsætning. Når pengene alligevel er spildt, kan du ligeså godt beholde dem selv. Eller du kan bruge dem der, hvor du får noget igen.

Du får fuldt overblik og kontrol med din annoncering i et hidtil uset omfang. Med løbende rapportering sætter du dig selv i førersædet og kan sørge for, at al din annoncering rent faktisk får kunderne til at ringe.

Her du brug for hjælp?

Kan du ikke finde svar på dit spørgsmål, så stil det her – så vender vi tilbage hurtigst muligt.

HVOR KAN DET BRUGES

Teknisk og serviceminded support