Handelsbetingelser

1. Virksomhedsoplysninger
OQ ApS
Hørkær 26, 2730 Herlev
Telefon: 88 97 88 88

Website: www.oq.dk

2. Anvendelsesområde
Disse handelsbetingelser gælder for alle Call Tracking-tjenester, som leveres af OQ ApS (herefter benævnt ”OQ”) til erhvervskunder. Betingelserne regulerer forholdet mellem OQ og kunden, medmindre andet er skriftligt aftalt. Call Tracking-tjenesten udbydes udelukkende til erhvervsdrivende og ikke til forbrugere.

3. Information og markedsføring
Kunden vil løbende modtage nyhedsbreve fra OQ via e-mail, indeholdende information om tilbud, nye produkter, vedligeholdelsesvarsler samt ændringer i vilkår og betingelser.

4. Tjenestens omfang
Call Tracking er en løsning, der sporer telefonopkald til virksomheden genereret via online markedsføringskampagner. Tjenesten fungerer ved, at besøgende på kundens hjemmeside får tildelt et unikt sporingsnummer, som viderestiller opkald til virksomhedens hovednummer. Samtidig registreres opkaldet i opkaldssystemet med detaljer som søgeord, kilde, dato, tidspunkt, og varighed, som kan analyseres i Google Analytics.

5. Brugsbetingelser
Call Tracking-tjenesten tilbydes som en standardløsning. Kunden har ikke eneret til anvendelse af sporingsnumre, og systemet kan ikke tilpasses grundlæggende efter kundens specifikke ønsker. Kunden får adgang til sporingsrapporter med oplysninger om modtagne opkald, som kan anvendes til at optimere markedsføringen.

6. Ejerskab af sporingsnumre
De telefonnumre, der tildeles kunden i forbindelse med Call Tracking-tjenesten, forbliver OQ’s ejendom. Ved aftalens ophør inddrages numrene, og kunden mister retten til at benytte dem.

7. Support
OQ tilbyder vederlagsfri support via telefon og e-mail under opstarten af tjenesten. Yderligere support kan tilkøbes efter aftale.

8. Aftaleindgåelse og godkendelse
Aftalen mellem OQ og kunden indgås online via e-mailkorrespondance, hvor kunden accepterer aftalen skriftligt. Kunden forpligter sig ved aftalens indgåelse til at opgive korrekte kontaktoplysninger såsom navn, adresse, CVR-nummer og e-mail. Aftalens varighed fremgår af den specifikke kontrakt, som begge parter har godkendt.

9. Implementering af script
Kunden eller kundens webmaster er ansvarlig for implementeringen af det script, som OQ leverer, på virksomhedens hjemmeside. Scriptet sørger for, at sporingsnumrene viderestiller opkald til virksomhedens fastnetnummer. Ønsker kunden assistance til implementeringen, kan OQ tilbyde hjælp mod betaling. Hvis kunden ikke inden for otte dage efter aftalens indgåelse har givet OQ administratoradgang til hjemmesiden, pålægges et gebyr på 995 kr. ekskl. moms.

10. Betalingsbetingelser
Alle priser er opgivet ekskl. moms. Betaling sker ratevis som angivet i aftalen, og den første rate opkræves ved aftalens indgåelse. Rater kan opkræves månedligt, kvartalsvist, årligt eller for flere år ad gangen. Betaling sker med elektronisk betalingskort, og det er kundens ansvar at sikre, at kortoplysningerne er gyldige i hele aftaleperioden. Ved manglende betaling forbeholder OQ sig retten til at suspendere tjenesten eller overgive sagen til inkasso.

11. Købsforløb
Når kunden afgiver en ordre, modtager vedkommende en ordrebekræftelse via e-mail. Ordren indeholder en detaljeret beskrivelse af tjenesterne samt priser. Kunden skal aktivt godkende ordren og betalingsbetingelserne via et flueben. Når betalingen er gennemført, modtager kunden en faktura via e-mail.

12. Perioder for ratebetaling
Betaling for OQ’s ydelser trækkes så vidt muligt den første dag i hver rateperiode. Ydelser betales forud, mens forbrugsafgifter afregnes bagud. Ved aftalens indgåelse trækkes første ratebetaling straks, og et partielt beløb afregnes for den resterende periode af den påbegyndte aftale.

13. Opsigelse
Opsigelse af aftalen skal ske skriftligt via e-mail til opsigelse@oq.dk eller ved anbefalet brev senest tre måneder før aftalens udløb. Aftalen forlænges automatisk med samme periode, medmindre der modtages en rettidig opsigelse. Ved opsigelse ophører kundens adgang til tjenesten, og alle tilknyttede sporingsnumre deaktiveres.

14. Overdragelse af sporingsnumre
Når en aftale opsiges, inddrager OQ de sporingsnumre, som er tildelt kunden, og numrene kan herefter stilles til rådighed for andre kunder. Kunden er selv ansvarlig for at fjerne scripts fra sin hjemmeside og kampagner.

15. OQ’s ansvar
OQ fraskriver sig ethvert ansvar for tab eller skade, der måtte opstå som følge af brug af tjenesten, herunder indirekte tab som mistet indtjening eller data. OQ’s ansvar er under alle omstændigheder begrænset til de beløb, som kunden har betalt inden for de seneste seks måneder før en hændelse.

16. Ændringer i priser og vilkår
OQ forbeholder sig retten til at ændre priser og vilkår med en måneds varsel. Ændringer meddeles skriftligt via post, e-mail eller på faktura.

17. Værneting
Eventuelle tvister mellem OQ og kunden afgøres ved Retten i Glostrup eller Københavns Byret.


Ophavsret
Alt indhold og tilknyttede rettigheder til Call Tracking-tjenesten forbliver OQ’s ejendom. Kunden må ikke overdrage, udleje eller på anden måde anvende tjenesten uden OQ’s skriftlige samtykke.