Hvad er Call Tracking?

Call Tracking er ganske enkelt sporing af telefonopkald til en erhvervsvirksomhed. Call Tracking er det samme som opkaldssporing og benyttes til at spore online og  offline reklamekampagner, der får telefonen til at ringe.

Opkaldssporing er baseret på, at den unikke bruger får tildelt et unikt telefonnummer i stedet for virksomhedens almindelige hovednummer. Den unikke bruger ringer op og opkaldet viderestilles øjeblikkeligt til virksomhedens hovednummer. Opkaldet bliver nu registreret i opkaldssystemet og Google Analytics – med  kildeoplysninger, indgående telefonnummer, dato, tidspunkt, svartid, varighed og call tracking nummer.

Disse informationer kan du så bruge til at tilrette og optimerer dine annoncekampagner.

Eksempel 1: Du bruger Adwords.

Lad os sige, at du kører en kampagne i Adwords for at få kunder til din hjemmeside – og selvfølgelig for at få kunder til at ringe til din virksomhed.

Når en potentiel kunde lander på din hjemmeside, bliver kunden tildelt sit eget telefonnummer, som reserveres i 30 min. Dette nummer stiller automatisk om til dit hovednummer, og hvis kunden ringer til dig, lagres alle vigtige informationer om opkaldet: Hvilket Adword ledte kunden til din hjemmeside? Hvornår ringede kunden? Hvor lang tid varede opkaldet? Og meget mere.

I vores rapport kan du se hvilke Adwords, der fik kunderne til at ringe. Og ligeså vigtigt kan du også se hvilke Adwords, som du ikke fik andet ud af end kliks og hjemmesidebesøg.

Eksempel 2: Du kører en annonce på Facebook.

Du har besluttet dig for at annoncere på Facebook, og du gerne vide, om du får mere ud af annoncen end popularitet på Facebook. Vi tildeler din annonce et unikt telefonnummer, som viderestiller til dit hovednummer. Når kampagnen er slut, fortæller vi dig præcist hvor mange kunder, annoncen fik til at ringe til dig. Du kan så se, om det var det værd, eller om du smed penge ud af vinduet.

Eksempel 3: Du annoncerer i flere medier.

Din hjemmeside får tildelt en portion telefonnumre, så hver besøgende på hjemmesiden får sit eget. I andre medier får hvert medie sit eget nummer: Annoncen på Facebook får 1 nummer; Annoncen på bussen får et andet; Printannoncen får et tredje osv. Alle numre stiller videre til dit hovednummer, og når kampagnen er slut, vil vores rapport tydeligt vise, hvor opkaldende kom fra. Du kan så se, hvor det i fremtiden er værd at bruge penge, og hvor det er spild.

OQ Telefonsporing virker med det hele

Mulighederne med OQ Telefonsporing er mange. Fælles for dem alle er, at det giver dig totalt overblik over udbyttet af din annoncering. På den måde kan du fokusere dine annonceringsudgifter på det som skaffer kunder i butikken og spare alt det overflødige væk.

Du bliver i stand til at se nøjagtigt, hvad du får ud af din annoncering. Ligegyldigt om du bruger Google Adwords, Facebook, aviser, busreklamer, radiospots eller andet, vil du i vores rapporter kunne se sort på hvidt, hvor mange opkald du får ud af hvert enkelt medie.

Du vil fremover være sikker på, at du ikke bruger penge på annoncering, som ikke virker.

Disse penge kan du spare, uden at det får den mindste negative indflydelse på din omsætning. Når pengene alligevel er spildt, kan du ligeså godt beholde dem selv. Eller du kan bruge dem der, hvor du får noget igen.

Du får fuldt overblik og kontrol med din annoncering i et hidtil uset omfang. Med løbende rapportering sætter du dig selv i førersædet og kan sørge for, at al din annoncering rent faktisk får kunderne til at ringe.

30 dage - Pengene tilbage garanti

Prøv Danmarks nok billigste og bedste call tracking software i 30 dage uden risiko.
OQ tilbyder alle kunder 30 dages “Pengene tilbage garanti”, så vores kunder trygt kan prøve vores produkt, og få alle pengene tilbage, hvis det ikke er noget for dem.

100% Prismatch

OQ er Danmarks bedste og billigste Call Tracking Software.
Derfor giver OQ 100% prismatch garanti til alle kunder.  Ring til os hvis i mener at have set tilsvarende software billige en hos OQ – Så matcher OQ prisen og giver 10% rabat oveni prismatch prisen.

Gratis support - 24/7/- 365 dage

OQ har taget springet og yder gratis service & support 24/7 – 365 dage om året til alle vores kunder.
Vi er standby hele døgnet – hele året,  for at yde den bedst mulige service til vores kunder.
Vi tager service og support meget seriøst i OQ.

Spørgsmål?

5 + 14 =

Her du brug for hjælp?

Kan du ikke finde svar på dit spørgsmål på vores FAQ, så kontakt os 24/7 – 365 dage om året her: